Často kladené otázky

O službe

Ako služba funguje?

Prostredníctvom služby Druhý život nábytku môže ktokoľvek ponúknuť svoj nábytok IKEA na spätné odkúpenie. Zákazník vyplní na webe formulár s informáciami o ponúkanom nábytku, na základe ktorého mu zašleme cenovú ponuku. Ak ju zákazník prijme, dostane refundačnú kartu v danej hodnote, ktorá sa dá použiť na nákup nového tovaru. Nábytok potom odvezie do obchodného domu IKEA alebo si objedná dopravu.

Takto vykúpený nábytok skontrolujeme a s ročnou zárukou ho za rovnakú cenu ponúkame na predaj v oddelení Circular Hub.

Nábytok

Môžem predať akýkoľvek nábytok alebo len nábytok IKEA?

Vykupujeme len nábytok IKEA, pretože len ten sme schopní opraviť a garantovať zákazníkovi bezpečnosť a zdravotnú bezchybnosť. Na všetok nábytok predaný v rámci služby Druhý život nábytku poskytujeme ročnú záruku.

Prostredníctvom služby môžete predať aj nábytok, ktorý už nie je v aktuálnej ponuke IKEA. Doklad o kúpe nie je nutný.

Aký typ nábytku môžem predať?

Prijímame:
• Detský nábytok
• Kancelársky nábytok
• Knižnice a úložné priestory
• Stoly a stolíky
• PAX – úložné priestory
• Pohovky a kreslá (okrem rozkladacích)
• Rámy postelí
• Záhradný nábytok
• Zrkadlá
• Stoličky

Pohovky vykupujeme iba v 100 % hygienicky bezchybnom stave. Všetko iba z nefajčiarskeho prostredia. Objemné výrobky môže obchodný dom z kapacitných dôvodov odmietnuť.

Neprijímame:
• Doplnky (napríklad prestieranie, osvetlenie alebo textil)
• Elektrospotrebiče
• Jednotlivé časti nábytku (napríklad police, zásuvky, dvierka a ostatné vnútorné vybavenie)
• Kuchynské zostavy a ich vybavenie (rámy, dvere, pánty, police, zásuvky, drezy a batérie, pracovné dosky a pod.)
• Matrace a ochranné podložky
• Rozkladacie pohovky

V akom stave musí nábytok byť?

Nábytok musí byť v dobrom stave, kompletný, čistý a zmontovaný. Drobné poškodenia ako odreniny a drobné škrabance neprekážajú. Všetko poškodenie musí byť zdokumentované na fotografiách pri ponuke nábytku. Neprijímame nábytok s veľkým poškodením, ktoré obmedzuje jeho použiteľnosť. Zároveň nesmie človeka ničím ohrozovať (napríklad nestabilitou alebo rozbitým sklom).

Nábytok musí byť z nefajčiarskeho prostredia a hygienicky bezchybný.

Prečo ste odmietli odkúpiť môj nábytok?

Nábytok musíme odmietnuť, ak:
• nejde o výrobok IKEA
• nejde o typ nábytku, ktorý vykupujeme
• je vo väčšej miere poškodený
• nemáme dostatočné kapacity v oddelení Circular Hub

Ako mám nábytok správne nafotiť?

Ideálne na jednofarebnom pozadí za denného svetla.
Nábytok vyfoťte zo všetkých strán.

Ak má nábytok nejaké chyby, odfoťte detail.

Vyfotením štítka s názvom a číslom výrobku nám zjednodušíte prácu s identifikáciou výrobku, no nie je to povinné. Štítok nájdete na spodnej alebo zadnej časti nábytku.

Cena

Ako prebieha stanovenie ceny?

Cenu ovplyvňuje predovšetkým stav ponúkaných výrobkov a naše aktuálne kapacity. Pri väčšine výrobkov sa ponúkaná cena pohybuje v rozmedzí 30 – 50 % pôvodnej ceny.
Za rovnakú cenu potom nábytok ponúkame v oddelení Circular Hub.

Prečo za nábytok ponúkate refundačnú kartu a nie hotovosť?

Služba Druhý život nábytku je primárne určená našim zákazníkom. Preto ponúkame refundačnú kartu, ktorú zákazníci môžu využiť na svoj ďalší nákup.

V prípade využitia dopravy zákazníkovi refundačnú kartu odovzdáme pri jeho najbližšej návšteve obchodného domu IKEA v oddelení služieb zákazníkom.

Doprava

Kam presne mám nábytok doviezť?

Nábytok od vás prevezmú pracovníci oddelenia služieb zákazníkom. V obchodnom dome IKEA ho nájdete pri východe. Obchodný dom IKEA si zvolíte v ponukovom formulári.

Je možné objednať si dopravu?

V prípade, že nám nemôžete priniesť nábytok, je možné využiť našu dopravu. Cena za dopravu je 20 EUR a v súčasnosti je dostupná v Bratislave. Vyberte si preferovaný spôsob dopravy vo formulári.

Ako správne pripraviť nábytok pre dopravcu IKEA?

Pred vyzdvihnutím našou dopravnou službou nábytok pripravte takto:
• Veľké kusy nábytku rozdeľte tak, aby ho uniesli naši dvaja dopravcovia a boli schopní s ním prejsť všetkými dverami po ceste.
• Vnútorné zásuvky a police skríň vyberte a zabaľte zvlášť, dvierka zabezpečte pred otvorením.
• Nábytok zabaľte do fólie. Na hrany nábytku ideálne predajte kartón, aby sa po ceste nemohli poškodiť.

Správne zabalený nábytok vyzerá takto: Nábytok zabaľte tak, aby sa po ceste nemohol poškodiť o ďalšie zásielky v aute.

Zásuvky, police a podobné súčasti zaistite proti otvoreniu a ideálne zabaľte samostatne (s výnimkou skriniek so zásuvkami, v ktorých môžu zásuvky zostať). Kovania a ostatný spojovací materiál uložte do škatuľky alebo vrecka.

Zabezpečte ostré hrany a vyčnievajúce časti.

Ďalšie otázky

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku?

Napíšte nám tu. Vašu správu dostanú naši kolegovia z Kontaktného centra, ktorí sa vám ozvú.

Pridajte sa k viac než 10 000 ľuďom,
ktorí už dali nábytku druhý život

Ponúknite nábytok